torsdag 20 juni 2013

Kunskap eller fördomar


” Elevers kunskapsutveckling i skolan ska följas och bedömas av läraren på ett medvetet och pedagogiskt sätt.”
Det går inte på något sätt att i vår klass att se hur ”kunskapsutvecklingen” bedöms av läraren vare sig medvetet eller pedagogiskt. Tvärtom bedömds du antingen inte alls, eller också nyckfullt. Det finns ingen respekt för oliktänkande eller mångfald. Alla ska anpassas i samma fördomsfulla mall. Kunskap är alldeles för ofta fördomar.
http://www.skolverket.se/bedomning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar